Uz četru joslu autoceļa trūkst drošu risinājumu gājējiem

AKTUĀLI

Valsts galvenā autoceļa A6, posma no Daugavpils līdz Nīcgalei, tehniskais stāvoklis ir kritisks. Četru joslu autoceļš ilgstoši nav remontēts, kā rezultātā uz tā ir izveidojušās bīstamas bedres, izsitumi, nelīdzenumi.

VSIA “Latvijas valsts ceļi” tuvāko mēnešu laikā plāno izsludināt iepirkumu projektēšanai par ceļa rekonstrukciju. Projekts būs gatavs ne ātrāk  par 2023. gada beigām.

Jautājums, kuru aktualizē pašvaldība ir radies no daudzām iedzīvotāju sūdzībām par gājēju pārejas vai cita veida risinājumu pieturā “Pagrieziens uz Kalupi”. Šo autobusu un pieturu izmanto desmitiem cilvēku, kas pēc darba no Daugavpils dodas uz Līksnu, ka arī skolēni. Autobuss neienāk pašā ciemā, bet dodas uz Kalupi, savukārt iedzīvotājiem jāizdomā, kā tikt pāri ceļam.

“Pāris gadus atpakaļ notika avārija ar letālām sekām. Vai nu redzamība bija slikta, vai arī bija kāda cita problēma. Iedzīvotāju kopsapulcēs vairākas reizes šis jautājums tika iztirzāts, lai nodrošinātu pāreju,” skaidro Līksnas pagasta pārvaldes vadītāja Biruta Ozoliņa.

Patlaban iedzīvotāji spiesti šķērsot četru joslu autoceļu neatļautā vietā, turklāt sadalošajā joslā ir izrakts grāvis, kas vēl vairāk apgrūtina iespējas to paveikt. “Tagad mums ir orientieris mājiņa (pāri ceļam). Bet, lai tiktu līdz tai mājiņai, mums ir jāpārvar šķērslis. Jau divus gadus kā ir izrakts grāvis ceļa vidū. Tas ir liels apgrūtinājums, un ne katrs var tikt pāri grāvim, it sevišķi, kad ir lietus vai sniegs,” teic līksniete Anna Komarovska. Pēc viņas vārdiem vienīgais tuvākais apejamais ceļš aizņem pusstundu, kas ir jāiet pa loku. Ne katrs var šādu attālumu veikt, un ikdienā neviens tādu apli neiet. Apgaismojums minētajā ceļa posmā nepastāv. “Ja ir sniegs, un šoziem bija ļoti daudz sniega, nevar redzēt, kur jāiet. Ja ir lietus, tad ir līdzīga situācija. Es vēl varu tikt, bet ne katru reizi.”

Vēl pagājušā gadsimta 70. gados, kad minētais ceļa posms tika būvēts, tika izveidoti uzkalniņi, topošajai pārbrauktuvei. Šajā vietā varētu ierīkot gaisa tiltu pāri ceļam, kas būtu drošs iedzīvotājiem un tūristiem.

VSIA “Latvijas valsts ceļi” atteicās sniegt komentārus videoierakstam, bet iesūtīja skaidrojošu atbildi. Uzņēmumā skaidro, ka būvprojekta iecerē nav paredzēts gājēju tunelis vai tilts, bet gājējiem tiks nodrošināta ceļa šķērsošanas vieta. Lielāku un dārgāku būvju izveidi, valsts ceļu uzņēmums pārliek uz pašvaldību: “Ja pašvaldība uzskata, ka tās prioritātēs ir tuneļa vai tilta izbūve dotajā vietā, tā var slēgt sadarbības līgumu ar “Latvijas valsts ceļiem” un projektēt, kā arī būvēt tuneli vai pārvadu gājējiem, līdzīgi kā citas pašvaldības būvē ietves un veloinfrastruktūru valsts ceļu nodalījuma joslā.”

B. Ozoliņa min, ka vasarā uz Līksnas parku dodas daudzi, jo daudzi, un tieši ar reisa autobusiem: “Ir veselas grupas, kas šeit atbrauc. Gribētos, lai visi varētu droši pārvietoties.”

Sventes vidusskolas sasniegumi