Iedzīvotājus aicina izmantot jauno lietotni “112 Latvija” un tīmekļvietni www.112.lv

AKTUĀLI

Vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 Latvijā darbojas jau 27 gadus. Aizvadītajā gadā uz šo tālruņa numuru tika saņemti 1,063 mlj. zvanu, no tiem  43% nebija saistīti ar situācijām, kad apdraudēta cilvēku veselība un dzīvība, īpašums vai apkārtējā vide. Līdzās tam 2023.gadā pēc VUGD pasūtījuma veikts pētījums apliecināja, ka 88% Latvijas iedzīvotāju zina tālruņa numuru 112, kas ir labs rādītājs, bet nepietiekams, jo vēl joprojām ir situācijas, kad negadījumā cietušie vai aculiecinieki zvana ģimenes locekļiem vai paziņām, jo nezina citu veidu, kā saņemt operatīvo dienestu palīdzību.

Lai veicinātu tālruņa numura 112 atpazīstamību un pieejamību, kā arī paaugstinātu iedzīvotāju zināšanas par tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, sadarbībā ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, ir izstrādājis jaunu lietotni "112 Latvija" un tīmekļvietni www.112.lv.

Ikviena persona, kurai ir viedtālrunis, var lejupielādēt un bezmaksas izmantot jauno lietotni “112 Latvija”, kas lietotājam sniedz vairākas priekšrocības:

•              Lietotnes "112 Latvija" lietotājs saņems paziņojumu sava viedtālruņa ekrānā par iespējamo apdraudējumu, piemēram, sarkanā vai oranžā līmeņa brīdinājumus par bīstamiem laikapstākļiem, trauksmes sirēnu pārbaudi un citiem notikumiem, kas liek iedzīvotājiem būt gataviem nepieciešamības gadījumā rīkoties vai prasa iedzīvotāju nekavējošu rīcību.

•              Zvanot uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 no lietotnes "112 Latvija", 112 dispečeri redzēs aptuveno zvanītāja atrašanās vietu. Tas dos iespēju operatīvāk sniegt palīdzību tiem iedzīvotājiem, kuri nevar nosaukt precīzu negadījuma adresi. Lai dispečers redzētu cilvēka atrašanās vietu, instalācijas brīdī vai vēlāk nepieciešams atļaut lietotnei piekļūt telefona atrašanās vietai.

•              Īsziņas nosūtīšana uz tālruņa numuru 112 veicina ārkārtas palīdzības pieejamību cilvēkiem ar runas un dzirdes traucējumiem. Aicinām ņemt vērā, ka īsziņu sūtīšana nav ikdienas risinājums ātrai saziņai ar operatīvajiem dienestiem.

•              Lietotne "112 Latvija" sniedz arī iespēju viegli un ērti iepazīties ar padomiem, kā rīkoties dažādos apdraudējumos un uzzināt operatīvo dienestu aktualitātes.

Lejupielādēt lietotni "112 Latvija" iespējams Google Play un AppStore. Tā piemērota lietošanai viedtālruņos ar iOS un Android operētājsistēmu. Lietotne ir bezmaksas, bet atbilstoši izvēlētajam mobilo sakaru pieslēguma tarifam, var tikt piestādīta maksa par interneta izmantošanu.

Jaunajā tīmekļvietnē www.112.lv atrodami visu operatīvo dienestu drošības padomi, ieteikumi rīcībai apdraudējumos un aktualitātes vienuviet.

Lietotne “112 Latvija” un tīmekļvietne www.112.lv izveidota Eiropas Reģionālās attīstības fonda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" projekta “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei” ietvaros.

Informāciju sagatavoja VUGD

Publiskā apspriešana par koku ciršanu Salienā