17. oktobrī, kad mūsu Latviju rotāja daudzkrāsainais rudens košums, Augšdaugavas novada izglītības iestāžu vadītāji, Izglītības pārvaldes darbinieki un Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektors viesojās Siguldas novadā. Pavadītā diena Siguldas novadā atmiņās, pārdomās, sajūtās uz ilgu laiku ieguls ne vien kā saulainuma, dabas krāšņuma piesātināta, bet arī kā iedvesmas avots savu profesionālo aicinājumu ieraudzīt kā iespēju būt dzīves mīlestības nesējam mums uzticētajiem bērniem un jauniešiem.
Īpašs skolotāja aicinājuma aizrautības stāsts mūs sagaidīja Mālpils pirmsskolas izglītības iestādē “Māllēpīte”. Mīļuma pilnais mirdzums bērnu acīs noteikti skaidrojams ar pašaizliedzīgo, dedzības pilno darbu, ko veic ikviens tur strādājošais pirmsskolas pedagogs, administrācija un darbinieki kopumā kā saliedēta komanda. Izglītības iestādes bērnu skaita palielināšanās, neskatoties uz iedzīvotāju skaita samazinājumu Mālpilī, ir skaidrojama arī ar attālāk dzīvojošo ģimeņu vēlmi savai atvasei dot iespēju augt un pilnveidoties daudzpusīgu dzīves un izglītības prasmju apguvei pielāgotā vidē, kur ikkatrs savu darbu paveic ar mīlestību. Daudzus no mums īpaši uzrunāja bērnu personību attīstošais Dabas vides dizaina nodarbību spektrs. Arī Mālpils Mūzikas un mākslas skolā varēja smelties radošuma iedvesmu - kā rast vērtīgus risinājumus, apvienojot izglītības un ārpus izglītības jomas, veidojot ciešāku saikni starp pašvaldību, izglītības iestādi un vietējo kopienu. Savukārt, Krimuldas vidusskolas pieredze ļāva mums vēlreiz apzināties, ka viss ir mūsu pašu rokās, ka izaicinājumi un iespējas ir virzītājspēks vai nu izaugsmei vai lēnai “plūšanai pa straumi”.
No sirds pateicamies Siguldas novada pašvaldībai, Siguldas novada pašvaldības izpilddirektorei Līgai Bukovskai un pašvaldības domes priekšsēdētāja vietniekam izglītības un digitālās attīstības jautājumos Linardam Kumskim, kā arī Mālpils PII “Māllēpīte”, Mālpils Mūzikas un mākslas skolas un Krimuldas vidusskolas kolektīviem par sirsnīgo un viesmīlīgo uzņemšanu, par vērtīgo pieredzi kā pilnveidot izglītības iestāžu un to darba kvalitāti, ieviest inovācijas mācību procesā un stiprināt sadarbību starp pašvaldību, skolām un vietējo kopienu.