Kur atrodas Augšdaugavas novads?

Augšdaugavas novads atrodas Latvijas dienvidaustrumos, Latgales reģionā.

Augšdaugavas novads atrodas 240 km attālumā no valsts galvaspilsētas Rīgas.

Kas ir Augšdaugavas novads?

Augšdaugavas novads ir teritorija, kas sastāv no 27 teritoriālām vienībām — 2 pilsētām un 25 pagastiem.

📌 Pilsētas:

Ilūkste
Subate

📌 Pagasti:

Ambeļu pagasts
Bebrenes pagasts
Biķernieku pagasts
Demenes pagasts
Dubnas pagasts
Dvietes pagasts
Eglaines pagasts
Kalkūnes pagasts
Kalupes pagasts
Laucesas pagasts
Līksnas pagasts
Maļinovas pagasts
Medumu pagasts
Naujenes pagasts
Nīcgales pagasts
Pilskalnes pagasts
Prodes pagasts
Salienas pagasts
Skrudalienas pagasts
Sventes pagasts
Šēderes pagasts
Tabores pagasts
Vaboles pagasts
Vecsalienas pagasts
Višķu pagasts

 

Pašvaldības uzdevums ir rūpēties par Augšdaugavas novada iedzīvotājiem.
Augšdaugavas novada pašvaldību veido iedzīvotāju ievēlēta dome un tās izveidotās izpildinstitūcijas.
Domē ievēlēti 15 deputāti, vēlēšanas notiek reizi četros gados.
Novada domi vada domes priekšsēdētājs un domes priekšsēdētāja 1. vietnieks.
Deputāti lēmumus pieņem domes sēdēs.
Lai nodrošinātu domes darbību un izskatītu lēmumu projektus, ir izveidotas komitejas un komisijas. 
Domes pieņemto lēmumu izpildi nodrošina pašvaldības iestādes un kapitālsabiedrības.

Kur atrodas Augšdaugavas novada Centrālā pārvalde

Rīgas ielā 2, Daugavpilī, LV-5401.

Kā sazināties ar pašvaldību?

pasts@augsdaugavasnovads.lv

+371 65422238

Darba laiks:

Pirmdiena: 8.00 – 17.30
Otrdiena - ceturtdiena: 8.00 – 16.30
Piektdiena: 8.00 – 15.30
Pārtraukums: 12.00 – 12.30
Sestdiena, svētdiena - brīvdiena

2025.gada 24.janvārī Augšdaugavas novada pašvaldība parakstīja līgumu par projekta “Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei Augšdaugavas novadā” īstenošanu.

Kāpēc projekts ir nepieciešams:

  • Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem Augšdaugavas novada iedzīvotājiem.
  • Īstenot slimību profilakses un veselības veicināšanas pasākumus vietējai sabiedrībai.

Ko plāno projekta ietvaros:

  • Organizēt informatīvus un izglītojošus pasākumus.
  • Organizēt seminārus un lekcijas.
  • Organizēt nometnes un veselīgos sporta festivālus.
  • Organizēt veselīga dzīvesveida dienas un pārgājienus.
  • Organizēt fizisko aktivitāšu nodarbības grupās.

Kur tas būs:

  • Pasākumus organizēs tuvāk mērķa grupai.
  • Pasākumi tiks īstenoti 25 pagastos un 2 pilsētu teritorijās.
  • Tiks īstenoti kopumā 740 pasākumi.

Finansējums:

  • Kopējās izmaksas: 200 000,98 EUR
  • ESF + finansējums: 169 468,75 EUR
  • Valsts finansējums: 29 906,25 EUR
  • Pašvaldības finansējums 625,98 EUR.

Kad projekts tiks pabeigts:

  • Projekts tiks īstenots līdz 2027. gada 31. decembrim.

SA

Augšdaugavas novada pašvaldība īsteno projektu, lai attīstītu uzņēmējdarbību Višķu pagastā.

Projekta mērķis ir palīdzēt attīstīt uzņēmējdarbību un piesaistīt jaunas investīcijas Latgales reģionā.

Projekts notiek Višķu tehnikuma ciemā. Šī teritorija agrāk bija sliktā stāvoklī. Tur atradās vecas un bojātas ēkas.

Pašvaldības aģentūra “Višķi” nojauca bojātās ēkas un sakārtoja teritoriju.

Projekta laikā uzbūvēs jaunu ražošanas ēku.

Pie ēkas izveidos autostāvvietas un sakārtos apkārtējo teritoriju. Tiks izveidota arī zaļā zona.

Kad būvdarbi būs pabeigti, infrastruktūru nodos lietošanai uzņēmumam. Uzņēmumu izvēlēsies atklātā izsolē.

Uzņēmumam, kas izmantos šo infrastruktūru, būs jāiegulda līdzekļi uzņēmuma attīstībā un jāpalielina darbinieku atalgojuma fonds.

Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 1 830 499,45 eiro.

No šīs summas:

  • Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 1 097 838,76 eiro.

  • Pašvaldības finansējums ir 625 883,55 eiro.

  • Privātās attiecināmās izmaksas ir 106 777,14 eiro.

Projektu plānots pabeigt līdz 2026. gada 31. decembrim.

SA

Projekta mērķis ir uzlabot Medumu iespēju pamatskolas telpas un mācību vidi.

Projektā:

• uzlabo skolas telpas;

• nodrošina vides pieejamību cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem;

• iegādājas jaunus mācību līdzekļus.

Medumu Iespēju pamatskolas ēkā Ilgas ielā 15:

  • izveidotas 4 ērtas internāta guļamtelpas;

  • iegādātas mēbeles guļamtelpām;

  • izveidotas 4 sanitārās telpas;

  • ēkas pirmajā stāvā ir nodrošināta vides pieejamība personām ar funkcionāliem traucējumiem,

tai skaitā cilvēkiem ratiņkrēslos.

Medumu Iespēju pamatskolas ēkā Alejas ielā 20:

  • pārbūvēta skolas ieeja;

  • izbūvēta jauna uzbrauktuve;

  • uzstādīts āra lifts;

  • pārbūvētas pirmā stāva telpas.

Arī šajā skolas ēkā nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.

Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds. 

Projekta kopējais finansējums ir 434 768.28  EUR.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 314 969 EUR.

Pašvaldības finansējums ir 119 799.28 EUR.

Projektu  plānots īstenot līdz 2027.gada 31.decembrim.

Projekta apraksts:

Augšdaugavas novada pašvaldība uzsāk Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam projekta Nr. 5.1.1.3/1/23/A/033 “Luknas ezera piekrastes publiskās ārtelpas attīstība” īstenošanu.

Projekta kopējās izmaksas: 391 214,86 EUR

Publiskais finansējums (ES un valsts budžeta līdzekļi): 85% jeb 332 532,63 EUR

Pašvaldības līdzfinansējums: 15% jeb 58 682,23 EUR

Projekta mērķis

Izveidot daudzveidīgi pieejamu, funkcionāli un estētiski kvalitatīvu publisko ārtelpu Luknas ezera krastā.

Projekta ietvaros plānots:

-attīrīt un restaurēt vēsturiskās kāpnes;

-veikt bojāto un bīstamo koku ciršanu;

-nodrošināt arborista darbu koku vainagu kopšanā;

-attīrīt ezera skatu un atjaunot zālienu;

-iestādīt jaunus kokus un krūmus;

-ieviest dīķa pārplūdes regulēšanas risinājumu;

-izveidot ezermalas taku;

-uzstādīt labiekārtojuma elementus.

Projekta īstenošanas termiņš līdz 2026. gada 31. decembrim.

Kontaktinformācija: Dace Stalidzāne, Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības pārvaldes projektu vadītāja, tālr.65447866dace.stalidzane@augsdaugavasnovads.lv

SA