Naujenes PII “Rūķītis” īstenoja atbalsta programmu “STOP 4-7”

AKTUĀLI

29. maijā noslēdzās Naujenes pirmsskolas izglītības iestādē “Rūķītis” īstenotā bērnu atbalsta programma “STOP 4-7”, kuras ietvaros divpadsmit 4-5 gadus veci bērni triju mēnešu laikā kopā ar projekta draugu “Ziģi”  attīstīja jaunus uzvedības ieradumus. Programmas mērķis bija sniegt vecākiem un pedagogiem zināšanas un praktiskas iemaņas, kā ikdienā pielietot pozitīvo audzināšanu, kā arī bērniem grupu nodarbībās mācīt prasmes, kā veiksmīgāk tikt galā ar situācijām, kas izsauc viņos problemātisko uzvedību.

Programma ir zinātnē un pētījumos balstīta. Programmas saturs veidots uz pētījumu par bērnu uzvedības problēmu attīstību atklājumiem un Oregonas Sociālās mācīšanas centra klīniskās darba pieredzes pamatiem.

Programmas ietvaros notika 10 nodarbības bērniem(katras nodarbības ilgums 6 stundas), kurās bērni mācījās:

• Sadarboties;
• Komunicēt;
• Iekļauties nodarbībās;
• Sekot norādījumiem;
• Būt draudzīgiem un laipniem;
• Risināt problēmas;
• Pazīt un regulēt emocijas;
• Vadīt stresu.

Arī vecākiem un pedagogiem10 nedēļu garumā notika nodarbības, kuru ietvaros tika sniegts atbalsts  un zināšanas, kā:

• Vērot un izprast uzvedību;
• Veidot atbalstošu, strukturētu vidi;
• Pozitīvi pastiprināt jeb apbalvot vēlamo uzvedību;
• Nejauši neapbalvot problemātisko uzvedību;
• Sniegt skaidrus norādījumus;
• Būt konsekventiem un disciplinēt;
• Regulēt savas emocijas.

 Vecāku un skolotāju līdzdalība un sadarbība bija būtiska programmas daļa. Vecāki ļoti atzinīgi novērtēja bērnu  gūtās prasmes un iemaņas.

  No vecāku atsauksmēm:

” Novēroju, ka mājās mana meita tagad pati cenšas risināt problēmas, atrast kompromisus. Ja nepieciešams palūdz palīdzību, stāsta par savām emocijām. Ir palikusi drošāka nebaidās no svešiem cilvēkiem.”       

” Projekta sākumā dēls bija ļoti kautrīgs. Viņš nevarēja sadarboties, spēlēties ar citiem bērniem. Bet ar katru nodarbību es pamanīju izmaiņas mana bērna uzvedībā.  Un tagad viņš ir pavisam cits bērns. Viņš kļūvis ļoti atvērts, runīgs, prot klausīt un dzirdēt citus cilvēkus. Viņš nekautrējas, tagad mēs varam gan iepazīties ar jauniem bērniem, gan  spēlēties kopā.”

“Prieks, ka mans dēls iemācījās patstāvīgi regulēt savas emocijas, izmantojot nodarbībās apgūtās tehnikas  un lūgt palīdzību, ja pats nevar atrisināt situāciju.”

“Mana meita sāka izrādīt mīlestību pret savu jaunāko māsiņu, pārstāja viņu grūstīt un darīt pāri. Mazāk dusmojas un psiho. Biežāk lieto vārdus “paldies”,”lūdzu”.”

Bērniem tas ir ilgtermiņa ieguvums, kas palīdzēs daudz veiksmīgāk  uzsākt arī mācību gaitas skolā.

Projekta koordinatore N.Pēterāne

Naujenes bibliotēka īstenos ELFLA projektu “Iedvesmas bibliotēka”