Iedvesmojoša mākslas pieredze Špoģu vidusskolas skolēniem

Izglītība

Špoģu vidusskolas 8., 9. un 10. klases skolēni 2. semestrī piedalījās aizraujošā kultūras notikumā, kas norisinājās programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros. Skolēniem bija iespēja iepazīt izcilā latviešu ainavu glezniecības meistara Vilhelma Purvīša daiļradi un praktiski darboties, apgūstot ebru tehniku – gleznošanu uz ūdens virsmas. Šī pieredze izvērtās par iedvesmojošu, izglītojošu un emocionāli bagātinošu gan skolēniem, gan skolotājiem.

Lieliski izdevās apvienot klasiskās mākslas mantojumu ar laikmetīgu pieeju, radot tiltu starp pagātni un tagadni. Skolēni ne tikai iepazina impresionisma mākslas stilistiku, bet arī paši praktiski darbojās, atklājot, cik niansēta, izteiksmīga un neparedzama var būt glezniecība uz ūdens.

Viens no būtiskākajiem ieguvumiem bija skolēnu ieinteresētība un emocionālā iesaiste. Viņi ar sajūsmu vēroja mākslinieka darbu, uzmanīgi klausījās skaidrojumos un aktīvi piedalījās refleksijā. Daudzi atzina, ka šī bijusi viena no oriģinālākajām mākslas stundām – radoši brīva, aizraujoša un iedvesmojoša. Šāda pieredze ne tikai paplašina zināšanas, bet arī veicina radošo domāšanu un emocionālo attīstību.

Protams, neiztika bez izaicinājumiem – sākumā daļa skolēnu bija bikli un baidījās kļūdīties, darbojoties ar nepazīstamo tehniku. Taču, iepazīstoties ar ebru plūstošo un intuitīvo raksturu, viņi atbrīvojās un drosmīgi sāka eksperimentēt. Šis process bija lielisks piemērs tam, kā māksla palīdz pārvarēt bailes, stiprināt pašpaļāvību un veicināt izaugsmi.

Norise sekmēja vairākus mācību priekšmeta mērķus – skolēni izprata vizuālās valodas elementus, salīdzināja dažādas glezniecības tehnikas, attīstīja spēju interpretēt un radīt mākslas darbus. Vienlaikus tika stiprinātas arī klases audzināšanas vērtības – savstarpējā sadarbība, pacietība, cieņa pret otra darbu un spēja paust savu viedokli.

Salīdzinot ar tradicionālu mācību stundu klasē, šī pieredze sniedza daudz dziļāku un personiskāku izpratni. Skolēni ne tikai klausījās vai lasīja, bet piedzīvoja mākslu visās maņās – redzēja, dzirdēja, darbojās un juta. Tā bija mācīšanās caur sajūtām – dzīva, personiska un paliekoša.

Sirsnīgs paldies māksliniekiem Andai Kolosovai par sadarbību norises īstenošanā un Arno Avotiņam par radošo vadību un nodarbību vadīšanu skolēniem!

Špoģu vidusskolas direktora vietniece Anna Vasiļjeva

Fotogrāfi aicināti piedalīties foto konkursā “Visuresošais Rainis”